jahopp...

Uppdatera lite var det ja kanske..
Har inte haft någon ork eller lust.
HAr inte det nu heller, men ett litet inlägg  kan jag väl slänga in.
Helgen var mycket trevlig.
Eller ja, fredagen var.
Lördagen var HEMSK!

Vi var iaf på Mobergs i fredags som vanligt. Jag och Isabelle + en massa mer folk.
Det var juh skumparty.
Jag har aldrig vart på nå skumparty innan, så man var juh tvungen att prova ;)
Det var kul, men väldigt blött..
Skummet sved som fan i ögonen. Och när jag gick hem frös mina kläder till is..
Usch å fy,
Och sådär dagen efter sved hela ansiktet och var helt rött...
det svidare fortfarande så här 3 dagar efter, men inte lika mycket.
Däremot är huden jätte torr. Jag menar verkligen JÄTTE torr..
Flagnar juh typ och dessutom har jag fått rynkor vid ögonen.
HJÄLP!?!?
Jävla mobergs..

På lördagen så var jag med Isabelle..
När vi på kvällen skulle ge hästarna sitt sista mål mat så ligger min kära häst Asiha ner i hagen.
Vi får upp henne och tar en lite promenad. SLäpper henne i hagen igen och hon lägger sig på en gång.
Vi provar så ett par gånger och hon lägger sig ner hela tiden.
Hon hade alltså fått kolik...
Hon var verkligen jätte hängig...
Iza var juh tvungen att åka å hämta sina päron i söderykarl så jag fick gå där själv med henne.
Och det var inte kul ska jag tala om..
Hon la sig ner vid grinden 1 gång. På vägen typ 2 ggr..
Och så fort man stanna var hon nära att falla ihop.
Till en början så var jag inte så rädd mest orolig.. MEn när jag hade gått i 3 timmar typ och hon inte var bättre var jag fan livrädd.. HAr aldirg sett henne sådär förut.. Min lilla älskling :(
Till slut kom iaf min kära mamma och pappa och höll mig sällskap sådär vid 2 tiden på natten.
Efter jag hade gått nonstop med henne i typ 5 timmar tog dom över så jag gick å vilade lite i bilen...
Sen sslumrade jag väl till i 40 min typ å sen var det bara ut igen och gå..
Då kände jag verkligen att jag kunde gå flera mil för hennes skull.. <3
Rimgde även veterinären för lite råd. MEn han kom juh inte med något nytt precis.
Men när hon icke blev bbättre ringde jag igen, men ärligt så minns jag inte vad han sa..
Sen där vi 6 snåret på morgonen då både jag och Aisha var helt slut.
Så ringde jag honom igen och då sa han åt mig att åka hem å vila och även låta henne vila i 2 timmar ungefär.
Så då åkte jag hem å sov en timme å sen tillbaka till henne..
Då mådde hon iaf bättre. Och under dagen blev hon nästan som vanligt igen.
Förutom att hon är sjuukt smal..
Att en häst kan sjunka ihop så mkt över en natt bara?
NEj usch...

Under söndagen så var jag hos Iza hela dagen.. På kvällen kollade vi på film då även Carro var med såklart :)
Sen åkte jag hem å sov.. DEt var så otroligt skönt...
MEn jag kan juh säga att jag var något trött imorse när jag skulle upp till skolan..
Men jag kom upp iaf :P

Nu sitter jag hemma hos Marion och degar. Ska nog sova strax..
Blev medlem på Facebook idag med.
Jag som hade sagt att jag skulle aldrig gå med där bara för att gå emot strömmen.
Men jag kunde inte hålla mig.
Fast så jävla intressant var det inte..
MEn lite skoj..


Nej, nu orkar jag inte skriva mer..


Tjing...


Kommentarer
Postat av: marion

hahaha du faller för gupptrycket din loser:p du kommer alldrig kunna gå igenom strömmen ska jag säga dig min vän.haha på återsende//din vän Marion

2008-03-18 @ 00:25:24
Postat av: Anonym

Otäckt det där med hästen :/ skönt att allt blev bra med henne sen..

2008-03-18 @ 11:16:09
URL: http://moggi.blogg.se
Postat av: Isabelle

Ja urs och tvi !
men skam den som ger sig :)
Och jävla mobergs ! Jag är fan på att stämma !!! =)
PUSS

2008-03-18 @ 12:53:20
Postat av: Ela

stackars Ashiiiis, det var nog ett litet stopp i magen som löste upp sej sen, skönt att det inte var tarmvred eller något. Pussa henne från mej. :)

2008-03-18 @ 13:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0