Liten del av morgonen...

Måste bara berätta om en rolig grej som hände mig imorse.
Jag satt vid en av medias datorer ute centrumet precis vid ett fönster och en dörr. Utanför så är det en gång till ett annat program med tak över och brevid den gången så står det ett äppelträd.
HElt plötsligt så hör jag massa smällar som lät att som att det var någon som kom in och sköt med ett gevär.
Jag blev förstås livrädd och flög upp i luften och tänkte att nu är det kört. Nu dör jag.
Men icke de. Så kommer smällarna igen och jag tittar ut mot äppelträdet och ser att det baravar äpplena som fallit ner mot taket. Så ist börjar jag skratta åt min egen dumhet.
Sedan kom jag på att jag faktiskt sitter i "centrumet" och folk går juh förbi. Vilken jävla tur att ingen såg mitt hopp upp i luften eller hörde mig skratta. Jag tro ingen såg iaf.
Nej, man ska inte ta livet för givet inte. Det kunde lika gärna varit någon som kom in och sköt.
Ringde iaf Marion efter detta och hon sa att den här årstiden så ramlar äpplena ner just för att det är så kallt ute.
Jävla smart hon är då. Sedan kommer Iza förbi och jag berättar händelsen och vad MArion hade sagt så smart om äpplena.
Nej då ska juh hon också visa sig kunnig och berättar att när äpplena blir sådär kalla och fryser på kvällen tex. när det är kallt och sedan dagen efter tinar upp så är dom as äckliga. Kan man juh iof räkna ut själv men ändå.
Jäva äppel-kunniga vänner jag har? Hmpf...

Jaja, det var en liten del av min morgon..
Förövrigt så säger jag god förmiddag och hälsar er en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: isabelle

Jovars.. mitt nya smeknamn är "äppelkvinnan" =)

2008-10-15 @ 16:28:14
URL: http://ittza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0